licaninsasela wrote: ↑Mon Oct 12, 2020 10:42 am
Ne kaze se bezveze da brodi imaju dusu. Ka da sve osjete i ponasaju se onako kako se mi ophodimo prema njima. Osobno gajim prema svakom brodu neko strahopostovanje i imam povjerenje u njih da ce nas odvesti tamo di treba pa kakvo more ljutito bilo prema njemu. Vjerujem da vama ako citate sta pisem tu nista nije jasno al ni ne zamjeram nikome jer vi svi zivite relativno normalne zivote i to je jednostavno tako.
Ja volim brodove od malih nogu, i mnogo me vise fasciniraju nego avioni. Naravno, ne kazem da ne volim avione, ali vise volim brodove. Ne verujem, to jest prilicno sam siguran da mi ne bi odgovarao tvoj posao, ali volim da pogledam snimak i o nekom velikom teretnjaku. Ti pretpostavljam radis na onima sa kontejnerima, ne na tankerima, je l'?
Sto se mene tice, ja najvise volim one velike putnicke brodove, i to one prekookeanske "lajnere", bolji su mi od kruzera. Onaj trenutno jedan od najpopularnjih lajnera, "Queen Mary 2" mi je do jaja, mada ne kazem da se ne bih provozao i na kruzeru, tipa "Symphony of the seas".
Oni stariji, veliki parobrodi me najvise impresioniraju, i bili su mnogo veca cuda za ta doba i tu tehniku, nego ovi danasnji, moderni brodovi. Queen Mary 1, veliki prekookenaski parobrod, sada je hotel negde u Americi, inace je vozio od 1934.-e do 1967.-e, mogao je da pici 28,5 cvorova, oko 53km/h. Njega su pokretale parne turbine, a ranije, na starijim parobrodima, pogon je bio mesovit, klipni parni motori i parne turbine, a na onim najstarijim parobrodima, bili su samo klipni(cilindricni) motori. Recimo Titanik je imao 2 cetvorocilindricna klipna motora, koji su okrettali ona 2 trokrtaka propelera sa starana, a centralni, cetvorokraki propeler je pokretala parna turbina. Bilo je 180 lozaca, koji su radili u 3 smene, znaci 60 ljudi ga je lozilo non-stop...
Evo malo pre pogledah snimak sad pred spavanje o nekom brodu, pa se setih ovog tvog pisanja od pre neki dan, kako brodovi imaju dusu, pa reko' da izustim koju...
P.s. Dajte neku pesmu. Meni nesto trenutno ne pada nista na pamet, pa necu da kacim na silu.